سبک زندگی

ساخت وبلاگ

تعریف فنی که می توان از امر صحافی داشت آن است که ابتدا برگ های نوشته شده با نخ به هم دوخته می شوند یا با لایه ای از چسب محکم روی هم قرار می گیرند و در نهایت جلدی با هدف محافظت از محصول چاپی، پشت و رو و کناره کتاب، کاتالوگ، پایان نامه یا هر محصول چاپی دیگر را می پوشاند و سپس در صورت خواست مشتری درون جعبه قرار می گیرد.در صنعت جعبه سازی معمولا جعبه هایی مقوایی برای ژورنال های ویژه تولید می شوند.

کاربرد صحافی

استفاده از صحافی منگنه ای برای صحافی بروشور، کاتالوگ، دفترچه راهنما و ...

استفاده از صحافی با چسب گرم برای صحافی  مجله، ژورنال، پروژه و ...

استفاده از صحافی سیمی برای صحافی دفتر یادداشت، دفتر تلفن، گزارشات، تقویم، سر رسید و ...

برخی از انواع روشهای صحافی

دوخت تمام اتوماتیک: این نوع صحافی برای جلدهای نرم کتاب مناسب است؛ می توان محتوای چاپ شده کتاب را به راحتی به جلد کتاب منگنه کرد. در روش دوخت کتاب، می توان از جلدهای طراحی شده و تمام رنگی، با کاغذهای بسیار نرم و حاشیه دار استفاده کرد.

صحافی سیمی (فنری کردن): در این نوع صحافی، حلقه های سیمی از میان سوراخ های پانچ شده عبور داده می شوند. صحافی سیمی این امکان را ایجاد می کند که بتوان صفحات کتاب را به طور کامل باز کرد.

دوخت لبه‌اي: در اين روش دسته‌اي از فرم تا شده را از يك قسمت عطف به اندازه ۴/۱ به موازات حاشيه خارجي منگنه میشود. وقتي آن را باز كنيم كاغذها به صورت صاف نمي‌مانند اما روش صحافي ارزان و بادوامي است.

صحافي كامل: يك روش صحافي متداول كه براي گزارشات سالانه، كتاب‌ها و كاتالوگ‌هاي بزرگ به كار مي‌رود. قسمت عطف داخلي دسته فرم تا شده چسبكاري شده و سپس به عطف جلد چسبانده مي‌شود تا سطحي يك دست به وجود آيد. صحافي كامل به حداقل ضخامت “۶/۱ و در صورت چاپي بدل عطف “۸/۱ نياز دارد.

صحافي جلد: اين روش بيشترين دوام را نسبت به ساير موارد دارد. فرم‌هاي تا شده به صورت دوخته شده يا چسب‌دار كنار يكديگر قرار گرفته و سپس به يك جلد محكم وصل مي‌شوند. معمولاً به اين روش صحافي كتاب مي‌گويند و نسبت به ساير روش‌ها گران‌تر است.

مجتمع هنر آراد دارای مجهزترین دستگاه های چاپ و خدمات صحافی و پیشرو در صنعت صحافی کتاب و مجله می باشد.

سبک زندگی...
ما را در سایت سبک زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ناوک lifestylenavak بازدید : 232 تاريخ : دوشنبه 24 / 9 / 1399 ساعت: 21:10